Mistrzostwach Świata w Auckland

Autor: azsawfis | 12/12/2019
Powrót

Gratulacje, gratulacje  !!!!

Na żeglarskich Mistrzostwach Świata w Auckland w Nowej Zelandii, załogi Łukasz Przybytek/Paweł Kołodziński (49er) i Aleksandra Melzacka/Kinga Łoboda (49erFX)  zapewniły Polsce miejsce w przyszłorocznych igrzyskach olimpijskich w Tokio.

W Auckland ścigały się trzy polskie załogi. Oprócz wspomnianych wyżej, w klasie 49er rywalizowała jeszcze załoga Dominik Buksak/Szymon Wierzbicki.

Łukasz Przybytek i Pawłowi Kołodziński o awans do czołowej 10 i o olimpijską kwalifikację dla kraju musieli walczyć do ostatniego wyścigu.

– Ciężko nam się żeglowało na tych mistrzostwach, ale walczyliśmy w każdym wyścigu  o każdy metr, nie odpuszczaliśmy, bo mieliśmy świadomość po co tu przyjechaliśmy. Cel zrealizowaliśmy, jesteśmy zadowoleni, choć niedosyt jest, bo nasz wynik mógłby być trochę lepszy –  mówią Łukasz Przybytek i Paweł Kołodziński.

Aleksandra Melzacka i Kinga Łoboda przez całe regaty żeglowały na pograniczu pierwszej  i drugiej dziesiątki w klasyfikacji generalnej ale cel nadrzędny, czyli olimpijska kwalifikacja został zrealizowany.

– W ostatniej fazie mistrzostw troszeczkę nerwy wzięły górę i dlatego walka była do ostatniego wyścigu. Warunki na wodzie były bardzo wymagające, wiało do 20 węzłów, była bardzo duża fala, co na łódce typu skiff sprawia duże problemy. Dałyśmy jednak radę, walczyłyśmy do samego końca – mówią Aleksandra Melzacka i Kinga Łoboda

To były jedne z trudniejszych regat w mojej 10-letniej karierze trenerskiej. Były bardzo trudne warunki. W ostatnim wyścigu przy 20 węzłach większość załóg się przewracała. Podczas tych regat było dużo stresu, mniej ważne było to, czy dziewczyny zajmą miejsce 8, 10, czy 12, najważniejsza była kwalifikacja olimpijska. Bardzo się cieszę, że dołączyliśmy do męskiej załogi i wywalczyliśmy pierwszy w historii Polski awans do igrzysk dla klasy 49erFX. Na przyszłość jestem bardzo dobrej myśli. Wynik dziewczyn to duży sukces,   z optymizmem patrzę w przyszłość – mówi Tomasz Stańczyk, trener kadry 49erFX.